[GastForen Betriebsysteme und Dienste Apple (Hard- und Software) Mails auf anderen Rechner

• Suche
  • Hilfe
  • Lesezeichen
  • Benutzerliste
Themen
Letzter Beitrag

Mails auf anderen Rechner

smidi
Beiträge gesamt: 537

2. Mär 2011, 09:27
Beitrag # 1 von 3
Bewertung:
(1513 mal gelesen)
URL zum Beitrag
Beitrag als Lesezeichen
Hallo,

da ich einen neuen MAC bekommen möchte ich natürlich meine alten Mails gerne auf dem neuen Rechner haben.
Gibt es eine Möglichkeit, die Mails zu kopieren oder archivieren und dann wieder in Safari einzulesen?
Schöne Grüsse
smidi
X

Ralf Hobirk
Beiträge gesamt: 5957

2. Mär 2011, 10:58
Beitrag # 2 von 3
Beitrag ID: #466109
Bewertung:
(1502 mal gelesen)
URL zum Beitrag
Beitrag als Lesezeichen
Hallo Smidi,

ist alles in der Mail Hilfe beschrieben:

Zitat Archiving mailboxes
You can archive (create a backup copy) of a mailbox so you can retrieve messages if needed.
To archive a mailbox:

1. Select one or more mailboxes to archive.
To select mailboxes that are next to each other (contiguous) in the list, hold down Shift as you click the first and last mailbox; to select mailboxes that are not next to each other in the list, hold down Command as you click each mailbox.

2. Choose Mailbox > Archive Mailbox, or choose Archive Mailbox from the Action pop-up menu (looks like a gear) at the bottom of the sidebar.

3. Choose a folder or create a new folder where you want to store the archives, and then click Choose.
Mail archives the mailboxes as .mbox packages. If you’ve already archived a mailbox, Mail does not overwrite the existing file but appends a number to the filename to create a new version of it.

If you need to recover messages, you can import an archived .mbox file as “Mail for Mac OS X.”

Importing mailboxes
If you set up Time Machine to back up files, you can use it to restore previous versions of a mailbox or a message. Time Machine deletes older backups to make room for new ones as the backup disk fills up, so older backups of Mail might be deleted.

Antwort auf: wieder in Safari einzulesen

Du meinst wohl Mail, nicht Safari…

als Antwort auf: [#466082]

smidi
Beiträge gesamt: 537

2. Mär 2011, 11:15
Beitrag # 3 von 3
Beitrag ID: #466111
Bewertung:
(1496 mal gelesen)
URL zum Beitrag